BLOG

מנקאי, סיפור היסטורי על ירק-על שעתיד לעשות היסטוריה

  • 22.6.20
  • 12:38

אי שם בקיבוץ בארי ובנופיו הקסומים של הנגב המערבי, שוכנת חווה כמותה לא ראיתם ובחווה גדל לו ירק-על

אי שם בקיבוץ בארי ובנופיו הקסומים של הנגב המערבי, שוכנת חווה כמותה לא ראיתם ובחווה גדל לו ירק-על זעיר, כמוהו לא ראיתם; זעיר אבל בעל כוח אדיר לשנות את עתיד התזונה, והבריאות ואולי אף את עתיד העולם.

 

זאת אולי נשמעת כמו התחלה של אגדה, או סיפור בדיוני, אבל זה סיפור אמיתי המבוסס על עובדות שהוכחו בניסויים ובמחקר מדעי.

 

ההיסטוריה של מנקאי® הולכת מאות שנים אחורה ואלפי קילומטרים מזרחה, לדרום אסיה, שם נצרך ירק-העל הזעיר הזה באופן מסורתי ונקרא לפעמים "ביצי מים". המנקאי® התגלה למערב כאשר מדענים חיפשו אחר מקור חלבון זמין באמצעותו ניתן להאכיל את אוכלוסיית העולם ההולכת וגדלה, מבלי לגבות מחירו האקולוגי הגבוה של חלבון מן החי. לאחר שהתבררו ערכיו התזונתיים המופלאים של המנקאי®, החל תהליך מורכב של פיתוח טכנולוגיה שתאפשר למנקאי® לגדול בצורה מיטבית ולהביא לידי ביטוי באופן טבעי את מלוא ערכיו וסגולותיו

 

פעם זה היה מן מין השמים,  היום זה מנקאי® מן המים.

 

היה זה דווקא פיתוח ישראלי, שהביא את המירוץ לסיומו ואת הפלא הירוק פארם-טו-טייבל. חברת הינומן הישראלית היתה הראשונה בעולם שהצליחה להבטיח כי המנקאי® יגיע לצלחתו של כל אדם, במצבו הטהור ביותר: נקי, טבעי, שלם ועוצמתי. בחווה ראשונה ויחידה מסוגה שהוקמה בקיבוץ בארי, יצרה הינומן מערכת הידרופונית מקורה, הנתמכת באלגוריתם גידול ייחודי ובאלמנטים טכנולוגיים אחרים, אשר יחד מספקים למנקאי® העדין סביבת גידול מימית בטוחה ומדויקת, הנשלטת ומכויילת מרחוק 24/7. במהירות הפכה החווה הפורחת בנגב למשאב בר-קיימא שאינו מתכלה, וירק העלים הזעיר גדל להיות ירק העל הכי ערכי שיש לטבע להציע:

 

ירק-על אחד עם שפע של ערכים אקולוגיים, בריאותיים וקולינריים:

טביעת רגל אקולוגית מזערית: תהליך הגידול ההידרופוני של המנקאי® אינו משפיע על האדמה וצורך כמויות מינימליות של מים ואנרגיה. מנקאי® מתרבה באופן טבעי ומכפיל את כמותו כל 3 ימים. כל נקודת מנקאי® זערורית היא בעצם מפעל רכיבי תזונה יעיל ששוכלל לאורך מיליוני שנות אבולוציה.

 

מינימום פסולת:

העלה נצרך בשלמותו בדיוק כפי שנאסף

 

מקסימום תפוצה:

מנקאי® אינו נובט מזרעים, הוא יכול על כן לגדול גם במקומות בהם החקלאות המסורתית נכשלת וכך בעתיד יוכל להגיע לכל העולם ולספק תזונה בריאה גם לאוכלוסיות החיות באזורים מאותגרים אקלימית.

 

מקסימום טבעי:

תהליכי הייצור של החברה מתבצעים בתוך מערכת ייצור חדשנית המבטיחה תנאים אידיאליים לייצור הצמח כך שיבטא את הערכים התזונתיים הרצויים ללא התערבות חיצונית.

 

מקסימום רעננות וטריות:

הודות לשיטת הייצור הרציפה שנפרשת לאורך כל השנה ולעובדה שניתן לבצע קציר יומיומי, ירק העל נקטף כשהוא בשיא הערכים שלו ונארז שהוא ברעננות שיא.

 

מקסימום חלבון:

צמח המנקאי® מהווה מקור צמחי טבעי וטהור לחלבון שלם, בעל פרופיל חלבוני הקרוב לזה של ביצה (במלים אחרות: הכי טוב שיש…).

 

מקסימום ערכים תזונתיים:

המנקאי® מתגאה בפרופיל תזונתי מושלם, עשיר במינרלים, כמו ברזל ואבץ; ויטמינים, כמו  :A, B12, E; וחומצות שומן, אשר ארוזים יחדיו בעלים קומפקטיים להפליא.

 

מקסימום ספיגה בגוף:

מחקרים שכבר נערכו ופורסמו מוכיחים שגוף האדם יכול לספוג בצורה טבעית ולעשות שימוש מיטבי ברכיבים התזונתיים הגבוהים של מנקאי®: ברזל, חלבון וויטמין  B12.

 

מינימום טעם:

אי אפשר לדבר על מזון-על בלי להתייחס לטעם… וגם הפעם למנקאי® יש יתרון מנצח! הטעם הנייטרלי שלו מאפשר להוסיף אותו לכל מזון שאתם אוהבים מבלי לשנות את טעמו. בהינף קובייה אחת מצליח המנקאי® להפוך כל מזון לעשיר בערכים תזונתיים. הסוף לייסורי המצפון – קצת מנקאי® יהפוך כל מזון להרבה יותר בריא.

 

מדע אבל לא בדיוני.

 

העובדה שירק זעיר שגדל על פני המים הזה הוא בעצם ירק-על שביכולתו לחולל ל מהפכה תזונתית-בריאותית בעלת השפעה כלל עולמית היא כמעט בלתי נתפסת. המחקרים שנערכו בשנים האחרונות מוכיחים שגם במקרה של מנקאי®, המציאות עולה על כל דימיון. את ממצאיהם של המחקרים האחרונים שנערכו כבר פירטנו במאמר נפרד.

 

הקליקו כאן כדי לקרוא ולהבין יותר.

פוסטים נוספים