BLOG

ירק המנקאי- כשמדע וטבע נפגשים בצלחת

  • 25.10.21
  • 10:58

מאת: יעל דרור, דיאטנית קלינית ופזיולוגית (M.Sc)

כאשר מאמצים תזונה טבעונית חשוב מאד לוודא שהמזון הצמחי שאנו משלבים בתפריט יהיה עשיר בערכים תזונתיים גבוהים שיהוו חלופה לאלו הנמצאים במזון מן החי: חלבון מלא, ברזל,ויטמין B12 ועוד. אך האם זה מספיק? הרי אם יש ערכים תזונתיים גבוהים במזון אותו אנו צורכים אך הם אינם נספגים בגוף, אז מה היתרון בלצרוך אותם?

לכן חשוב מאד לוודא שיעילות הספיגה של רכיבי המזון החיונים תהיה גבוהה ותסייע לתפקוד תקין של המערכות החיוניות בגוף.

אחד הצמחים הכי מרתקים מבחינה בריאותית שהצטרף לאחרונה לתפריט היומי, המהווה בשורה מהפכנית של ממש לטבעונים ולמבקשים לשמור על בריאותם, הוא ירק המנקאי

 

מי הוא המנקאי ומה החשיבות שלו בתפריט הטבעוני?

 

המנקאי הוא ירק עלים זעיר, פרי פיתוח ישראלי הגדל בגידול הידרופני בר קיימא, תוך שימוש בטכנולוגיות גידול חדשניות ואטומטיות, ללא מגע יד אדם, בחממות הגידול של חברת הסטארט אפ "הינומן", בקיבוץ בארי.

הירק שהרכבו התזונתי היחודי, עולה על כל מקור טבעי ידוע אחר: חלבון מלא, ברזל, ויטמין B12, אומגה 3, חומצה פולית, אבץ, מגנזיום, סיבים תזונתיים ועוד מגוון של ויטמינים ומינירלים החיוניים לבריאות הגוף, נחשב לאחד המזונות המסקרנים ביותר שעולם המדע לומד בשנים האחרונות להכיר ולהבין את פוטנציאל הבריאותי הטמון בו. אוניברסיטאות ומוסדות מחקר רפואי מהמובילים ברחבי העולם חוקרים את המנקאי, ומאמרים שהתפרסמו  קושרים בין צריכה קבועה של מנקאי בתפריט היומי לבין מניעה וטיפול במחלות שונות (סוכרת, כולסטרול, כבד שומני ועוד). למנקאי יש מספר יתרונות תזונתיים מרשימים מבחינת תזונתית שחשוב להכיר.

 

מה הם היתרונות היחודיים שנמצאו במנקאי?

 

  • חלבון- המנקאי מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות ולכן יש המשווים אותו לערך חלבון גבוה בדומה לאלו שבביצה. המנקאי נמצא כתחליף ראוי לאספקת החלבון מן החי במסגרת התפריט הטבעוני.

 

  • ברזל- מחקרים הראו כי הברזל הנמצא במנקאי יעיל מאד בספיגתו בגוף האדם והוא יכול להוות מקור טוב לטיפול ומניעה של אנמיה.

 

  • ויטמין B12- מנקאי הינו הירק היחיד הידוע בעולם המכיל ויטמין B12 אמיתי, החוקרים נדהמו לגלות כי שילוב קבוע של צמח המנקאי הוביל לעליה מובהקת בערכי הויטמין בדם. מכאן  שהוכח שיעילות ספיגת ויטמין B12 גבוהה וטובה מירק המנקאי.

 

  • נוגדי חמצון – מחקר עדכני שהתפרסם בקיץ 2021, מצא כי המנקאי מכיל מעל 200 תרכובות שונות של נוגדי חמצון מסוג פוליפנולים הידועים כמגינים על הגוף מפני רדיקלים חופשים ופתוגנים שונים. בכך עשוי המנקאי לסייע לתפקוד מערכת החיסון ולהגן על הגוף.

 

ירק המנקאי עונה על כל הצרכים:

הרכב תזונתי יחודי | ספיגה גבוהה | מגובה מחקרית כמועיל לבריאות הגוף

 

  • משתלב נהדר בכל דבר– יתרון נוסף של המנקאי, המשווק בצורתו הטבעית ובשיא ערכיו כקוביות קפואות קלות לשימוש, הוא שכמעט ואין לו טעם ולכן הוא יכול להשתלב נהדר במגוון גדול של מאכלים: שייקים, מרקים, ממרחים, רטבים, תבשילים ואפילו מאפים וקינוחים,  ושדרג את ערכו התזונתי של המזון בקלות ומבלי לפגוע בטעם בכלל!

 

קוביה אחת של מנקאי ביום, הדרך הקלה לשמור על הבריאות שלך!

 

פוסטים נוספים