BLOG

כוחו של השייק – מאת: יעל דרור, דיאטנית קלינית ופזיולוגית M.Sc

  • 25.8.21
  • 17:29

לאכול בריא זה מאד חשוב אך לא תמיד קל ופשוט באורח החיים העמוס בו אנו חיים. בישול ביתי והקפדה על שילוב קבוע של מזונות בריאים כמו ירקות פירות גם הוא עלול להיות אתגר יום-יומי. מה יכול להיות הפתרון הפשוט לשילוב ערכים תזונתיים גבוהים בתפריט היומי בלי הרבה התעסקות ובלי לוותר על הטעם וההנאה?

 

כוחו של השייק

הכנה שייק ביתי מפנק יכולה להיות ארוחה נהדרת בפני עצמה או אופציה טובה לארוחת ביניים קלה ״על הדרך״. לשייק יש יתרונות רבים גם בימים בהם אתם מאד עסוקים ואין הרבה זמן להתעסק עם בישולים. השייק קל מאד להכנה, איננו דורש הרבה זמן וגם לא כולל ״שטיפת כלים״ רבה. הוא יכול לשלב בתוכו מגוון גדול של מאכלים, טעמים, מרקמים (סמיך/דליל בדרגות שונות) ולהוות בסיס תזונתי טוב של כל אבות המזון. 

 

אחד היתרונות הבולטים של השייק הוא היכולת לשלב בתוכו ״סופר-פוד״ שהם מזונות בעלי ערכים תזונתיים גבוהים המשדרגים את הערך התזונתי של השייק כולו. אחד המזונות הבלוטים מבחינה תזונתית הוא ירק ״המנקאי״. איך לשלב את המנקאי בשייק ואילו יתרונות תזונתיים הוא מעניק לנו?

 

תנו כבוד למנקאי!

המנקאי הוא ירק עלים זעיר עשיר במיוחד בערכים תזונתיים הנחשב לאחד המזונות המסקרנים והחדשניים ביותר שעולם המדע לומד בשנים האחרונות להכיר ולהבין את פוטנציאל הבריאותי הטמון בו. המחקרים האחרונים קושרים בין צריכה קבועה של מנקאי בתפריט היומי לבין מניעה וטיפול במחלות שונות, הורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם ואף עשוי לאזן את רמות הסוכר בדם. למנקאי יש מספר יתרונות תזונתיים מרשימים מבחינת המגוון והכמות של רכיבי תזונה חיוניים. למשל, הוא נחשב למקור עשיר של חלבונים, ברזל, נוגדי חמצון, חומצות שומן חיוניות ועושר רב של ויטמינים ומינרלים. היתרון הגדול של המנקאי הוא הספיגה היעילה של אותם רכיבי מזון בגוף האדם. יתרון נוסף של המנקאי הוא שכמעט ואין לו טעם ולכן הוא יכול להשתלב נהדר במגוון גדול של מאכלים. שילוב המנקאי בשייק יכול לשדרג את ערכו התזונתי בלי לפגוע בטעם בכלל!

 

אז מה לשים לכם בשייק?

איזה סוגי שייק נפלאים אפשר להכין ביחד עם המנקאי? להלן 3 הצעות לשילובים בריאים של המנקאי בתוך שייקים צבעונים בעלי יתרונות תזונתיים:

  • שייק סגול לחיזוק מערכת החיסון- הפירות והירקות הסגולים מחשבים לבעלי עוצמה חזקה במיוחד לחיזוק מערכת העיכול. שילוב של פירות יער אדומים-סגולים ביחד עם סלק ומנקאי יכול לתת לנו תמיכה יפה לשמירה על הבריאות.
  • שייק ירוק מנקה עשיר בסיבים תזונתיים- הסיבים התזונתיים חשובים מאד בתפריט הימי אך לא תמיד אנו צורכים מהם מספיק. הכנת שייק ירוק עשיר בסיבים תזונתיים יכולה להיות דרך נהדרת לעולת את כמות הסיבים בתפריט. מה אפשר לשלב? שלבו בשייק ביחד עם תפוח ירוק את החסה, הסלרי, התרד והפטרוזיליה. גם הקייל יכול להיות כוכב חזק אם אתם אוהבים את הטעם. כמובן שהמנקאי הירוק יחזק את השייק וישדרג אותו רמה אחת למעלה ויחזק את הכוח הירוק.
  • שייק אדום לבריאות וחיוניות– הפירות והירקות האדומים מכילים  נוגדי חמצון ממשפחת הקרטנואידים אליהם שייך גם ויטמין A. שייק אדום יכול להיות משקה מרענן העשיר בנוגדי חמצון טבעיים עם טעם נהדר המספק לגוף חיונית ושמירה על הבריאות. שלבו בשייק תותים, חמוציות. גוג׳י בארי תפוז אדום (בעונת החורף) וגם אפשר אבטיח בקייץ למי שאוהב את הכיוון. הכל ביחד עם תוספת מנקאי ישדרג לכם את ההרגשה הטובה לאורך כל היום.

 

לסיכום

 

אם שאלתם את עצמכם מדוע שייק נחשב לאחד המזונות הכי בריאים ומזינים לגוף? התשובה מאד פשוטה; השייק נוח וכל להכנה ומשתלב נהדר בסדר היום, גם בימים עמוסים ולחוצים תוך שמירה על ערכים תזונתיים גבוהים. קחו את השייק שלכם מדרגה אחת גבוה יותר עם המנקאי! כן, שילוב המנקאי במגוון רחב של שייקים הוא דרך נהדרת להעניק לשייק עוד מנה של בריאות תוך שמירה על הטעם הנהדר. אני את שייק שלי אוהבת בצבעים סוגלים-אדומים עם קוביה של מנקאי, מה לשים לכם בשייק?

 

צריכים מתכון שייק מנקאי להשראה? נסו את מתכון לשייק מנקאי טבעי וטעים

 

פוסטים נוספים