מתכונים

עוגת שמרים מנקאי, שוקולד לבן, ופיסטוק

  • 5.5.21
  • 16:19

דאגנו לכם למתכון עוגת שמרים ביתית מנקודות בירוק, שילוב של מתוק עם תוספת בריאות, זה שילוב מנצח!      

דאגנו לכם למתכון עוגת שמרים ביתית מנקודות בירוק, שילוב של מתוק עם תוספת בריאות, זה שילוב מנצח!

 

 

 

 

מה צריך?

 

לבצק:

 

15 גרם שמרים טריים ( קצת יותר מחצי קובייה)

75 מ"ל חלב (שליש כוס)

חלמון אחד

25 גרם אבקת סוכר (3 כפות)

250 גרם קמח (2 כוסות וכף)

5 גרם מלח ( כפית)

100 גר חמאה (שליש כוס ועוד כף)

 

לקרם שוקולד:

 

150 מ"ל חלב (כוס וחצי)

2 חלמונים ( ועוד ביצה אחת להברשה לפני האפייה) 

50 גרם סוכר (5 כפות)

2.5 כפות קורנפלור

15 גרם חמאה (1 כף)

מעט תמצית וניל

חבילה אחת של שוקולד לבן קצוץ גס

קובייה של מנקאי קפוא

חצי כוס פיסטוקים קצוצים גס

לסירופ סוכר:

רבע כוס מים

4 כפות סוכר

 

איך להכין?

 

  1. בסיר מביאים לסף רתיחה את החלב עם מחצית מכמות הסוכר ותמצית וניל. בקערה מערבבים טוב ( באמצעות מטרפה) את החלמונים עם הסוכר הנותר והקורנפלור. שופכים מעט מהחלב החם וממשיכים לערבב. שוב מוזגים מעט מהחלב ו ולא מפסיקים לערבב, וכך ממשיכים עד שמוסיפים שני שליש מכמות החלב. מוסיפים את תערובת החלמוני אל הסיר עם שארית החלב ומבשלים על חום נמוך- בינוני תוך כדי ערבוב מתמיד. תוך 2 דקות בערך התערובת תתחיל להסמיך וכמה שניות לאחר מכן היא תגיעה למרקם סמיך וחלק ( חשוב מאד להמשיך לערבב כל הזמן). מוסיפים את החמאה ואת השוקולד ומערבבים רק עד שהתערובת אחידה ולא יותר מזה. מעבירים לקערה ומניחים ניילון נצמד מעל הקרם כדי שלא יקבל קרום, מקררים.

 

2. מערבבים את כל החומרים של הבצק, מלבד החמאה, במיקסר עם וו לישה, עד שמתקבלת תערובת אחידה אך יבשה מאד. מחממים את החמאה במיקרו 20 שניות רק עד שהיא רכה אך לא נוזלית. מוסיפים את החמאה למיקסר ולשים עד שמתקבל בצק אחיד. יש להיזהר שלא ללוש יותר מדי כדי שהחמאה לא תימס. עוטפים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים למקרר ל3 שעות לפחות. 

 

3. חשוב לעבוד עם הבצק במהירות ובחדר מצונן כדי שהחמאה שבבצק לא תימס ואז יהיה קשה מאד לעבוד עם הבצק. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לצורה מלבנית בעובי דק ככל האפשר. 

 

4. טורפים את הקרם שוקולד ומוסיפים לו קוביית מנקאי מופשרת. מורחים בשכבה אחידה מעל הבצק ומפזרים פיסטוקים. מגלגלים לגליל ומכניסים למקפיא ל -10 דקות. מוציאים מהמקפיא וחוצים את הגללי לאורכו. קולעים את העוגה ומניחים בתבנית עם נייר אפייה משומן. מתפיחים שעתיים- שלוש ( תלוי בטמפרטורת החדר). מערבבים ביצה עם מעט מים ומורחים מעל העוגה. אופים בתנור שחומם מראש ל170 מעלות כ- 35 דקות.  כשהעוגה יוצאת מהתנור מורחים אותה במי סוכר.

מתכונים נוספים