על שפור תפקודי המערכת הלבבית באמצעות צריכת ירק מנקאי – Mankai

חקרו עלינו

על שפור תפקודי המערכת הלבבית באמצעות צריכת ירק מנקאי

על שפור תפקודי המערכת הלבבית באמצעות צריכת ירק מנקאי

  • 8.12.20
  • 18:12

מנקאי, המכיל לפחות 60 רכיבים תזונתיים בעלי חשיבות לבריאותנו, משמש כמזון בשלמותו. אומנם כל רכיב בעל תרומה ידועה לבריאות, אבל החשיבות היא גם במכלוליותו.

לפיכך, מחקר קליני רחב היקף ופורץ דרך, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בשיתוף בינלאומי של אוניברסטאות מארה”ב (הרוורד) ואירופה, בחן את השפעה של דיאטה ים תיכונית ירוקה עשירה בפוליפנולים וכוללת בתוכה צריכה קבועה של מנקאי. מחקר זה מצא השפעה חיובית ומיטיבה על המערכת הקרדיומטבולית (תפקודי הלב), טובה יותר מזו שהתקבלה בקבוצה שכללה דיאטה ים-תיכונית רגילה. ממצאי המחקר הראו כי, למרות שהירידה במשקל בקבוצת הדיאטה הירוקה בייתה הגבוהה ביותר אך לא באופן מובהק, הקבוצה שצרכה דיאטה ים-תיכונית ירוקה הכולל את המנקאי, השיגה ירידה גדולה יותר ומובהקת בהיקף המותניים, ירידה גדולה יותר ומובהקת בכולסטרול הרע (LDL) ובלחץ הדם, ושיפורים טובים יותר במדדים קרדיומטבוליים נוספים. ממצאים אלה מחזקים את המסקנה כי שילוב מנקאי  בדיאטה עשויה להעצים את ההשפעות הקרדיומבוליות המועילות של התזונה הים תיכונית.

המחקר פורסם בכתב העת הבנלאומי המוביל בתחום הקרדיולוגיה HEART

פוסטים נוספים

  • על הפחתת שומן תוך-כבדי באמצעות צריכת ירק מנקאי

    • 26.1.21
    • 13:13

    לאחרונה פורסם מחקר חדש ופורץ דרך של חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון, בשילוב עם אוניברסיטאות באירופה וארה"ב כולל אוניברסיטת הרווארד, שדווח על יעילותו של מנקאי בהפחתת שומן תוך-כבדי ועד להפחתה משמעותית בסיכון לחלות במחלת כבד שומני, כאשר נצרך בשילוב עם דיאטה ים-תיכונית.

  • על זמינות ברזל בצריכת ירק המנקאי

    • 8.12.20
    • 18:21

    זמינות של ברזל ממקור צמחי איננה דבר מובן מאליו, לא כל הצמחים מכילים כמות מספקת של ברזל ולעיתים נוכחות הברזל במזון הצמחי אינה מעידה בהכרח על זמינותו בשל נוכחותם של חומרים מעכבי ספיגה שמצויים בדרך כלל בצמחים כדוגמת טננים, פיטאטים וסיבים.

  • על מיטוב המיקרוביום בקיבה באמצעות צריכת המנקאי

    • 8.12.20
    • 18:16

    אחד התחומים המרתקים את המחקר בשנים האחרונות עוסק בהשפעה של המיקרוביום על בריאותנו ועל הדרכים בהם הרגלי החיים שלנו משפיעים על אוכלוסיית המיקרוביום.