על מיטוב המיקרוביום בקיבה באמצעות צריכת המנקאי – Mankai

חקרו עלינו

על מיטוב המיקרוביום בקיבה באמצעות צריכת המנקאי

על מיטוב המיקרוביום בקיבה באמצעות צריכת המנקאי

  • 8.12.20
  • 18:16

אחד התחומים המרתקים את המחקר בשנים האחרונות עוסק בהשפעה של המיקרוביום על בריאותנו ועל הדרכים בהם הרגלי החיים שלנו משפיעים על אוכלוסיית המיקרוביום.

במחקר פורץ דרך, שפורסם ממש לאחרונה בעיתון היוקרתי גסטרו, עסקו החוקרים בשאלה האם השתלה אוטולוגית של אוכלוסיית חיידקי המיקרוביום האישית, שנוצרו לאחר כחצי שנה של דיאטה ים תיכונית או דיאטה ים-תיכונית ירוקה, יכולה לסייע בלשמר את משקל הגוף הנמוך לפרק זמן ארוך יותר. ממצאי מחקר זה הראו כי שילוב מנקאי בדיאטה ים תיכונית ירוקה (עשירה בפוליפנולים, בנוסף לאגוזי מלך ותה ירוק) אפשר את מיטוב המיקרוביום בצורה היעילה ביותר, שימר בצורה יעילה יותר את הירידה במשקל שהתקבלה אחרי חצי שנה של דיאטה ואפשר את המשך איזון הסוכר בדם, וכל זאת בצורה מובהקת לעומת דיאטה ים-תיכונית רגילה. 

המחקר פורסם בכתב העת המדעי הבולט ביותר בתחום מחלות העכול Gastroenterology

פוסטים נוספים

  • על הפחתת שומן תוך-כבדי באמצעות צריכת ירק מנקאי

    • 26.1.21
    • 13:13

    לאחרונה פורסם מחקר חדש ופורץ דרך של חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון, בשילוב עם אוניברסיטאות באירופה וארה"ב כולל אוניברסיטת הרווארד, שדווח על יעילותו של מנקאי בהפחתת שומן תוך-כבדי ועד להפחתה משמעותית בסיכון לחלות במחלת כבד שומני, כאשר נצרך בשילוב עם דיאטה ים-תיכונית.

  • על זמינות ברזל בצריכת ירק המנקאי

    • 8.12.20
    • 18:21

    זמינות של ברזל ממקור צמחי איננה דבר מובן מאליו, לא כל הצמחים מכילים כמות מספקת של ברזל ולעיתים נוכחות הברזל במזון הצמחי אינה מעידה בהכרח על זמינותו בשל נוכחותם של חומרים מעכבי ספיגה שמצויים בדרך כלל בצמחים כדוגמת טננים, פיטאטים וסיבים.

  • על שפור תפקודי המערכת הלבבית באמצעות צריכת ירק מנקאי

    • 8.12.20
    • 18:12

    מנקאי, המכיל לפחות 60 רכיבים תזונתיים בעלי חשיבות לבריאותנו, משמש כמזון בשלמותו. אומנם כל רכיב בעל תרומה ידועה לבריאות, אבל החשיבות היא גם במכלוליותו.