על הפחתת שומן תוך-כבדי באמצעות צריכת ירק מנקאי – Mankai

חקרו עלינו

על הפחתת שומן תוך-כבדי באמצעות צריכת ירק מנקאי

על הפחתת שומן תוך-כבדי באמצעות צריכת ירק מנקאי

  • 26.1.21
  • 13:13

לאחרונה פורסם מחקר חדש ופורץ דרך של חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון, בשילוב עם אוניברסיטאות באירופה וארה"ב כולל אוניברסיטת הרווארד, שדווח על יעילותו של מנקאי בהפחתת שומן תוך-כבדי ועד להפחתה משמעותית בסיכון לחלות במחלת כבד שומני, כאשר נצרך בשילוב עם דיאטה ים-תיכונית.

לאחרונה פורסם מחקר חדש ופורץ דרך של חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון, בשילוב עם אוניברסיטאות באירופה וארה"ב כולל אוניברסיטת הרווארד, שדווח על יעילותו של מנקאי בהפחתת שומן תוך-כבדי ועד להפחתה משמעותית בסיכון לחלות במחלת כבד שומני, כאשר נצרך בשילוב עם דיאטה ים-תיכונית.

המחקר שנמשך 18 חודשים, וכלל כ- 300 נסיינים, השווה השפעות דיאטה ים-תיכונית לדיאטה ים-תיכונית ירוקה (הכוללת צריכה של רכיבים עשירים בפוליפנולים, הנמצאים בשייק מנקאי, אגוזי מלך ותה ירוק, במקביל להפחתת צריכת בשר אדום) בשילוב עם ספורט, על מחלת כבד השומני (Non-Alcoholic Fatty Liver Disease (NAFLD)). כקבוצת ביקורת שמשה קבוצה שעסקה בספורט ללא שינוי הרגלי הדיאטה.

ממצעי המחקר הראו כי למרות שנצפתה ירידה מתונה דומה במשקל הנסיינים שבשתי קבוצות הדיאטה, קבוצת הדיאטה הים-תיכונית הירוקה הצליחה להפחית כמעט כפול בכמות השומן התוך רקמתי בכבד לעומת הדיאטה הים-תיכונית (הפסד של כ-38.9% לעומת 19.6%).

אובדן אחוזי השומן בכבד נקשרו באופן ישיר לעליה בצריכת המנקאי ואגוזי המלך, ולהפחתה של צריכת הבשר האדום.

מסקנת החוקרים הייתה כי דיאטה ים תיכונית ירוקה, הכוללת את ירק המנקאי כמקור העשרה בחלבונים ופוליפנולים, יכולה להפחית באופן משמעותי את השומן בכבד ואף להקטין בכמחצית את הסיכון לחלות במחלת כבד שומני לא אלכוהולי.

המחקר פורסם בכתב העת המדעי המוביל GUT

פוסטים נוספים

  • על זמינות ברזל בצריכת ירק המנקאי

    • 8.12.20
    • 18:21

    זמינות של ברזל ממקור צמחי איננה דבר מובן מאליו, לא כל הצמחים מכילים כמות מספקת של ברזל ולעיתים נוכחות הברזל במזון הצמחי אינה מעידה בהכרח על זמינותו בשל נוכחותם של חומרים מעכבי ספיגה שמצויים בדרך כלל בצמחים כדוגמת טננים, פיטאטים וסיבים.

  • על מיטוב המיקרוביום בקיבה באמצעות צריכת המנקאי

    • 8.12.20
    • 18:16

    אחד התחומים המרתקים את המחקר בשנים האחרונות עוסק בהשפעה של המיקרוביום על בריאותנו ועל הדרכים בהם הרגלי החיים שלנו משפיעים על אוכלוסיית המיקרוביום.

  • על שפור תפקודי המערכת הלבבית באמצעות צריכת ירק מנקאי

    • 8.12.20
    • 18:12

    מנקאי, המכיל לפחות 60 רכיבים תזונתיים בעלי חשיבות לבריאותנו, משמש כמזון בשלמותו. אומנם כל רכיב בעל תרומה ידועה לבריאות, אבל החשיבות היא גם במכלוליותו.